vrijdag 13 juni 2014

Dorothy Day Tripper Bag

In december kwamen we onverwacht met enkele dames samen om een tas te naaien.  Ik graaide wat stoffen mee uit de kast en vertrok richting Gent.  Tussen het tetteren door werd het patroon geplakt en geknipt (toch wel een hele klus die pdf-patroontjes) en ook de stof werd netjes uitgeknipt.  Terwijl Sofie en Lies ijverig aan hun tas werkten, werd de mijne eventjes aan de kant geschoven.  Mijn dikke buik zat aardig in de weg en mijn naaimachine raakte niet door alle lagen stof.

Ondertussen heeft mijn dikke buik plaats gemaakt voor een schaterende baby en is mijn beginnersmachientje geruild voor een degelijke Pfaff.  Zo kon de tas eindelijk afgewerkt worden en ondertussen 
wordt ze vrolijk overal mee naartoe gezeuld.  

Met dank aan Lies, die met haar eeuwige geduld mijn 101 naaivragen beantwoordde.  

Stof: Bambiblauw, Pauli
Patroon: Swoon


 

3 opmerkingen:

  1. hij is heel erg mooi geworden :) en het was een fijne dag toen, moeten we snel nog eens herhalen ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Oh wat is ie mooi geworden!!! En inderdaad, moeten we zeker nog eens doen samen!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dankjewel! Ik zie zo een naaidate ook wel zitten. Mag gerust bij mij doorgaan deze keer, als Erps-Kwerps niet te ver is voor jullie. Misschien via mail een datum prikken!?

      Verwijderen