dinsdag 17 december 2013

Vosjes voor Xavi!

Bijna zo leuk als cadeautjes krijgen, is cadeautjes geven.  Toen kleine Xavi geboren werd, kroop ik dan ook met veel plezier achter mijn naaimachine.  Ik maakte het luierzakje van Mme Zsazsa, ondertussen wel bij iedereen gekend, maar het blijft het een leuk en handig ding.  En ja, ook hier kwam weer het nodige gesukkel met biais aan te pas.




Uit 'Zo geknipt' haalde ik inspiratie voor een kribbe-tasje.  De Menina valt nogal klein uit, maar met het nodige rekenwerk maakte ik hem wat groter, zodat er makkelijk een A5-mapje in past.  Dan nog op zoek naar de juiste knopen.  7 winkels en 3 weken later, gaf ik de zoektocht naar oranje knopen op...  



De cadeautjes kunnen morgen met wat vertraging vertrekken richting Xavi.  Hopelijk is hij er blij mee!

4 opmerkingen:

  1. geen oranje grote knopen in de veritas? En die stof zag ik vandaag bij Pauli buiten staan ;-) Maar ja erik was erbij en mijn missie was alleen maar stof voor pull en kleedje voor mezelf, niks voor de kids :-) Maar eer schoon schoon, zullen ook ne gezamelijke naaiavond moeten organiseren hè ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik denk dat ik elke Veritas in Leuven en omstreken gedaan heb, zonder resultaat. Of ben ik gewoon kieskeurig. ;-)
      Inderdaad, buiten bij Pauli heb ik het stofje gevonden. Best knap dat je de stof laten staan hebt. Sinds ik mama ben, ga ik winkelen voor mezelf, maar kom ik met 3 zakken voor de dochter thuis.
      We zullen eens nadenken voor een gezamelijk projectje dan. Onlangs een naaidagje gehad met 3 toffe naaimadammen. Leuk, leerzaam en voor herhaling vatbaar!!

      Verwijderen
    2. ja daarmee dat ik vorig jaar met d enaailes ben gestart zodat ik tenminste ietsvoor mij zou maken; want de kinderen hun kleerkast raakt wel vrij vol:-) en die van mij zi t eerder vol met dingen waar ik ni meer in geraak :-)

      Verwijderen
    3. Hihi, super! Staat hier onderaan mijn to do lijstje, als de kindjes wat groter zijn. :-)

      Verwijderen